Blar i AURA på forfatter "Torkildsen, Gjermund"
-
Additive strukturer i tekstoppgaver på 2. trinn
Dahl, Erika Farzana; Haven, Thea (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en innholdsanalyse av to norske lærebøker for matematikk på 2. trinn. Målet med oppgaven er å undersøke hvilke additive oppgavestrukturer som er representert i de to lærebøkenes tekstoppgaver. ... -
Additive strukturer i tekstoppgaver på 2. trinn
Dahl, Erika Farzana; Haven, Thea (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven er en innholdsanalyse av to norske lærebøker for matematikk på 2. trinn. Målet med oppgaven er å undersøke hvilke additive oppgavestrukturer som er representert i de to lærebøkenes tekstoppgaver. ... -
Kreativ resonnering i arbeidet med problemløsningsoppgaver
Thorvik, Martine (Master thesis, 2023)Denne studien er en kvalitativ casestudie som omhandler kreativ resonnering i elevers arbeid med problemløsningsoppgaver. Formålet med studien er å finne ut hvilke uttrykksformer elevene bruker, og hvordan disse uttrykksformene ... -
Lekbasert læring i matematikk: Hvordan tilrettelegger Multi 1A og Volum 1A for lekbasert læring gjennom sine elevbøker og lærerveiledninger? Engelsk: Play-based learning in mathematics: How does Multi 1A and Volum 1A facilitate play-based learning through their student books and teacher guides?
Haga, Sara Nessa (Master thesis, 2022)I dette masterprosjektet har det blitt gjennomført lærebokanalyser av to norske matematikklærebøker for 1. trinn med søkelys på deres tilrettelegging for lekbasert læring. Målet med oppgaven er å finne ut: «Hvordan ... -
Regneprøven som kartleggingsprøve i matematikk på småskoletrinnet : en analyse i forhold til forskning på tallforståelse og regneferdighet
Torkildsen, Gjermund (Master thesis, 2011)This master thesis is about an obligatory national assessment test in numeracy and calculation for 2nd grade in Norwegian primary school, referred to as “Regneprøven”. The following research questions have been formulated ... -
Tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling
Kjeldby, Hedda Bjørnflaten; Svendby, Ida Emilie (Master thesis, 2023)Denne studien handler om en lærers tilrettelegging for elevers arbeid med tall og telling på 1. trinn. Formålet med studien er å undersøke på hvilke måter en lærer tilrettelegger for elevers arbeid med tall og telling, ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
Barka, Margrethe Næss; Hjort, Anne Mette (Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Tilrettelegging for lekbasert læring i arbeidet med tall og telling
Barka, Margrethe Næss; Hjort, Anne Mette (Master thesis, 2022)Denne studien er en kvalitativ casestudie om tilrettelegging for lekbasert læring i matematikk på 1.trinn, spesifikt relatert til arbeid med tall og telling. Formålet med studien er å undersøke hvordan to lærere på 1.trinn ... -
Utforskende matematikk i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av en lærers tilrettelegging innenfor Fosnot sine utforskende kontekster
Soltvedt, Stine; Kurverud, Linda (Master thesis, 2023)Det har blitt et økt fokus på utforsking i Kunnskapsløftet 2020, spesielt innenfor matematikk. Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan læreren kan tilrettelegge for utforskende matematikk i begynneropplæringen. ... -
Utforskende matematikk i begynneropplæringen: En kvalitativ studie av en lærers tilrettelegging innenfor Fosnot sine utforskende kontekster
Kurverud, Linda; Soltvedt, Stine (Master thesis, 2023)Det har blitt et økt fokus på utforsking i Kunnskapsløftet 2020, spesielt innenfor matematikk. Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan læreren kan tilrettelegge for utforskende matematikk i begynneropplæringen. ...